"Ermitajda Azərbaycana aid salonun olmaması məni narahat etdi" - MÜSAHİBƏ
- 23.06.2014
- 0 Şərh
- 2164 Baxış
Bugünkü müsahibimiz rəssam Çingiz Mehbaliyevdir. O, gənc olmasına baxmayaraq istedadlı rəssam
kimi tanınır. Xatırladaq ki, keçən il Çingizin Macarıstanda fərdi rəsm sərgisi
keçirilmiş, onun rəsmləri isə Macarıstan Poçt İdarəsi tərəfindən həmin ölkənin
poçt markaları üzərində çap olunmuşdur. Hazırda isə rəssam Mehbaliyev
Sankt-Peterburq şəhərində yerləşən İlya Repin adına Rusiya İncəsənət Akademiyasında təhsil alır. Biz də onunla bu
və digər mövzular barədə söhbətləşdik.
- Sankt-Peterburq
İncəsənət Akademiyası barədə ilkin təəssüratlarınız neçədir?
- İ.Repin adına İncəsənət Akademiyası dünyanın ən aparıcı
incəsənət Akademiyalarından biridir. 250 illik tarixi olan bu Akademiyada
təhsil almaq arzusu ilə dünyanın dörd
bir tərəfindən rəssamlar məhz buraya can atırlar. Bu akademiya özünün klassik
akademizm ənənələrinə sadiqliyi baxımından liderdir və Avropdakı əksər ali
məktəblərindən irəlidədir. Bu ali məktəbin tələbələri dünyanın hər tərəfində
rəğbətlə qarşılanır. Təkcə onu demək kifayətdir ki, Sankt-Peterburqdakı Dövlət
Rus Muzeyində qorunub saxlanılan rəsmlərin 80 faizi məhz bu ali məktəbin
məzunlarının əl işləridir.
- Çingiz bəy,
Akademiyanın ümumilikdə əlamətdar xüsusiyyətlərini sadaladınız. Bəs bu ali təhsil
olacağını bu qədər məşhurlaşdıran təhsil sistemi barədə nə deyə bilərsiniz.
Tədris prosesinin hansı müsbət xüsusiyyətləri var?
- Tədris prosesinin əsas üstünlüyü əyanilik və ciddi
intizamdır. Akademiyanın maddi texniki təchizatı da arzuedilən səviyyədədir.
Təsəvvür edin ki, bu İncəsənət Akademiyasının özünün ayrıca kiçik atçılıq
ferması var (təbəssüm etdi). Tələbələr canlı ata və at belində oturmuş modelə
baxaraq rəsm çəkə bilərlər. Təbii ki, belə olan halda istənilən sərkərdənin at
belində çox inandırıcı və canlı portretini çəkmək olar. Burada rəssamlar üçün
insan bədən cizgilərinin tədris edildiyi xüsusi olaraq anatomiya auditoriyası
var. Bundan əlavə Akademiyanın özünün ayrıca tarixi rəsmlərdən ibarət muzeyi
var. Akademiyadakı digər maraqlı yer isə şüşəli emalatxanadır. Bu emalatxanada
Akademiyanın bağında yerləşir, onun divarları və tavanı isə tamamilə
şüşədəndir. Buna baxmayaraq Akademiyanın bir sıra mənfi xüsusiyyətləri var və
hələ də qalmaqdadır.
- Məsələn hansı
xüsusiyyətləri deyə bilərsiniz?
- Ilk olaraq onu
deyim ki, burada bakalavr təhsili 6 ildir. Bu isə çox uzun müddətdir. Ola
bilsin ki, Akademiya təsis olunanda insanların həyatı daha aramla gedirdi və bu
normal müddət idi. Amma XXI əsrdə 6 il
rəssamlıq təhsili üçün çoxdur. Bu müddət həm insanın ömrünü alır, həm də şəxsi
yaradıcılığın inkişafına və şəxsiyyətin müstəqilləşməsinə mane olur. Digər mənfi xüsusiyyət isə burada
"İncəsənət menecmenti” kimi müasir fənnin tədris edilməməsidir. Akademiya
yaranan dövrlərdə belə bir anlayış yox idi, çünki, o vaxt rəsmlərin əsas
sifarişçiləri hakimiyyət dairələri idi. Indi isə dövr dəyişib. Artıq hər bir
insan evinin və ya ofisinin divarında rəsm görmək istəyir. Eyni zamanda isə
minlərlə rəssam var və hər il on minlərlə rəsm çəkilir. Belə olan halda "rəsmi
necə satmalı və necə daha baha qiymətə satmalı” sualı rəssamı düşündürən əsas
suala çevrilir. Mən burada çoxlu istedadlı rəssamlarla tanış oldum və hiss
etdim ki, burada onları dünya səviyyəsinə çıxaracaq incəsənət meneceri üzrə
təhsil almış mütəxəssislərə ehtiyac var. Azərbaycanda olduğu kimi burada da bir
sıra rəssamlar peşəkar İncəsənət meneceri ilə işləmək baxımından korluq
çəkirlər.
- İştirak etdiyiniz kursda nə tədris olunur?
- Bizim qrupa
pedaqoji fəaliyyətinə və yazdıqları dərs vəsaitlərinə görə Akademiya tərəfindən
qızıl medalla təltif edilmiş professor Vladimir Moqilevçev rəhbərlik edir. Akademiyanın anatomik risunok üzrə müəllimi
Mixail Yurieviç tərəfindən həftəiçi hər gün 2 saat karandaşla portret və insan bədəni rəsm
çəkmək (risunok) tədris olunur. Yarım saatlıq fasilədən sonra isə 3 saat
ərzində həmin Akademiyanın rəngkarlıq üzrə müəllimi Katerina Doroxova
tərəfindən yağlı boya ilə rəsm çəkməyin sirrləri bizə öyrədilir. Bundan sonra
isə dərs proqramına uyğun olaraq müxtəlif mühazirələr keçirilə bilər.
Müəllimlərimizin hamısı Rusiya Rəssamlar İttifaqının üzvləridirlər və öz
sahələrində kifayət qədər tanınan yüksək peşəkarlığa malik mütəxəssislərdir.
Maraqlı cəhət burasıdır ki, bizim qrup bir vaxtlar məşhur rəssam İlya Repinin
fəaliyyət göstərdiyi tarixi emalatxanada işləyir.
- Bəs, Sankt-Peterburq şəhərində tələbə həyatı necə
keçir?
Tələbələrin
istirahəti isə havadan asılı olur. (gülür) Hava yaxşı olanda açıq səma altında
rəsm çəkməkdən zövq alırlar. Bu da öz növbəsində qeyri-rəsmi tədris prosesi
deməkdir. "Bəyaz gecələr” isə yorulub əldən düşənən qədər rəsm çəkmək üçün əla
fürsətdir. Tələbə həyatının digər əhəmiyyətli nüansı tələbə biletinin real
qüvvəyə malik olmasıdır. Cibində Rusiya İncəsənət Akademiyasının tələbə
biletini gəzdirən insan üçün Ermitaj və Dövlət Rus Muzeyi kimi muzeylərin
qapısı tay-ba-tay açıqdır, tələbələr buraya tamamilə pulsuz daxil olmaq
hüququna malikdirlər. Bununla bərabər tələbələr digər teatrlarda,
kinoteatrlarda və muzeylərlərdə, o cümlədən mağazalarda endirimlər əldə edə bilirlər.
Şəhərətrafı yerlərə gəzməyə getmək, idmanla məşqul olmaq və digər tələbə
əyləncələri də öz yerində.
- Rusiyada rssamlıq sahəsində və ümumiyyətlə Sankt-Peterburq şəhərində azərbaycanlıların tutduğu mövqe barədə nə deyə bilərsiniz?
- Burada
rəssamlıq sahəsində azərbaycanlıların mövqeyi kifayət qədər yaxşıdır. Ən azı
onu qeyd etmək olar ki, Akademiyada demək olar ki, hər kəs Tahir Salahovu yaxşı
tanıyır. Mənim də azərbaycanlı olduğunu biləndə müsbət qarşılandığımı hiss
etmişəm. Bilirsiniz, məncə bu məsələ hər kəsin özünü necə təqdim etməyindən
asılıdır. Xarici ölkələrə səfərlərim zamanı həmişə 3 əsas prinsipə riayət
edirəm: - onların dilində (həm də düşüncə tərzində) danışıram, qayda və
qanunlarına ciddi əməl edirəm, dinlərinə hörmət edirəm, gülərüz sima da öz
yerində. Məncə bu üç prinsip dünyanın hər yerində keçərlidir, elə də Rusiyada.
Bu Akademiyada hazırda təhsil alan həmvətənlərimizə misal olaraq isə Elşad
Əhmədovu göstərə bilərəm. Düşünürəm ki, o, öz istedad və bacarığı ilə
Azərbaycan rəssamlığında layiqli yer tuta biləcək.
- Ermitaj muzeyindən heç də xoş olmayan təəssüratlarla
ayrılmağınız barədə "facebook"dakı profilinizdə geniş bir yazı
yazmışdınız. Bu narazılığın səbəbi nə idi?
- Narazılığın
səbəbi Ermitajda Qafqaz mədəniyyəti bölməsində Azərbaycana aid eksponatların
Ermitaj muzeyi tərəfindən numayiş etdirilməməsi idi. Müqayisə üçün deyə bilərəm
ki, gürcü və erməni eksponatları hazırda bu muzey tərəfindən nümayiş etdirilir.
Məlum səbəblərdən bizim bir çox maddi mədəniyyət nümunələrimiz Rusiyaya
aparılıb, buna baxmayaraq, Ermitajın daimi nümayiş olunan ekspozisiyasında
Azərbaycana aid ayrıca salon yoxdur. Muzeydə nümayiş etdirilən VII-VIII əsrləri
özündə ehtiva edən və Böyük İpək Yolunun keçdiyi yerləri göstərən "xəritə”də
isə Azərbaycan ümumiyyətlə göstərilməyib. Bu da azmış kimi muzey bələdçisindən
Azərbaycan eksponatları barədə soruşanda o, "Azərbaycan XX əsrin əvvəllərində
yaranıb və bizim daimi ekspozisiyada Azərbaycana aid heç nə yoxdur” - dedi.
Təbii ki, mən bir azərbaycanlı olaraq bu məsələni qulaqardına vura bilməzdim.
Mən həmin muzey işçisinə onun öz məntiqindən və tarixindən çıxış edərək sübut
etdim ki, o, yanlış fikirdədir. Və o sonda mənimlə razılaşdı. Bu mənim
vətandaş mövqeyim idi. Amma yenə də düşünürəm ki, bu cür mənfi halların aradan
qaldırılması üçün təxirə salınmadan lazımlı və ciddi addımlar atılmalıdır.
- Maraqlı
müsahibəyə görə təşəkkür edirik və uğurlar arzulayırıq.
- Mən də sizə göstərdiyiniz diqqətə görə təşəkkür edirəm.
KULT.AZ