Huanita Male. Gecə peşəsi (hekayə)
- 01.08.2020
- 0 Şərh
- 11118 Baxış
Uqanda
yazıçısı Huanita Male Kampala şəhərində doğulub. O, valideynləri və çox sevdiyi
iki iti ilə yaşayır. Huanita Çimamanda Nqozi Adiçinin və Billi Kahoranın
vurğunudur.
Başa
düş, belə həyatı özüm seçmədim, həyat özü məni seçdi. Uşaqlığım nə yollasa məni
bu peşəyə (əlbəttə, buna peşə adı vermək olarsa) hazırladı. Anam da, anamın
anası da bu yolun yolçusu idi. Ola bilsin, mən də taledən qaça bilmədim.
İndi
soyuq bir axşamdı, saat yeddini vurur. Əminəm ki, bu gün yağış yağmayacaq.
Yağış yağanda iş cəncələ düşür. Yağış şırhaşır yağanda küçə tərəfdə durmağın
adı yoxdu, anlayırsan də. Səma tünd mavi olur, tək-tük də ulduz işıldayır, onda
bilirəm ki, yağış yağmayacaq.
Mənə
həmişə deyərdilər ki, ulduz çıxırsa, göy üzü aydın olacaq. Şükr Tanrının
varlığına!
Mən
dardüttək ağ paltar geyirəm ki, döşümün-başımın cizgiləri aydın görünsün. Dərin
mənimki kimi qaradırsa və sən başqa qızlar arasında seçilmək istəyirsənsə,
ağdan münasib rəng tapa bilməzsən. Yüngülvari ənlik-kirşan da yaxmışam: tünd qəhvəyi
dodaq boyası (qırmızı boya dərisi ağ olanlara yaraşır), gözümün altına da bir
az kölgə... Bunu mənə anam öyrədib.
Dikdaban geyirəm, dabanı onbeş santimetrdi. Dəb üçün belə geyməmişəm düzü, istəyirəm
diqqəti tez çəkim. 1.55 boyla burda qızların ən gödəyi mənəm. Alt paltar geyməmişəm;
təcrübəmdən bilirəm, bəzən müştəriləri cəlb eləməyin bircə yolu onlara nəyin
dadına baxacaqlarını açıq göstərməkdi.
Yusuf
Lule prospektininə çıxan dairəyə çatmamış Bötn küçəsi var, mən bax o küçənin
genələn yerində dururam. Qızların çoxu artıq burdadı. Küçədə işıq gələn bir yer
də yoxdu. Bu, mənim xoşuma gəlir; işıq gələn yer olmayanda, babat müştərimiz
olur.
Küçəboyu
binaların hamısını ofislərə çeviriblər. O ofislərin girişində cansıxan
darvazalar, darvazaların üstündə də iri yazılar var. Günün bu saatında o tərəflərdən
səs-səmir gəlmir.
Maşın
işığı. Tez döş-başımı bir az da açıb sürücüyə göstərirəm ki, məni seçsə, görsün
əlinə nə dəyəcək. Mən eyni vaxtda həm bud-baldırımı göstərə, həm də
yanbızlarımı elə burcuda bilirəm ki, müstərilər sifətimin bir hissəsini də görə
bilsinlər.
Gülümsəyirəm.
İndi bunu yaxşı bacarıram. Bu bacarıq təcrübə ilə gəlir; gülümsəmək üçün xoşbəxt
olmağım vacib deyil. Mən ən ucuz qiymət təklif eləyənə də təbəssüm "doğa” bilərəm...
Bu, bizim işin əsas tələblərindəndi.
Ağ Toyota
sürətini azaldıb yanımda saxlayır. Maşına baxan kimi anlayıram ki, bu müştəri
göyün biridi, pulu çıxınca, canı çıxsa yaxşıdı. Çox güman, istədiyim pulu verməyəcək, amma başım daşdan-daşa dəyib, öyrənmişəm
ki, heç bir müştərini geri qaytarmaq olmaz, yoxsa ac qalarsan. Qara bir sifət
gözlərini mənə zilləyib; gördüyüm də elə budur: bərəlmiş göz və parıldayan dişlər.
"Min
maşına” – o, tələsik deyir, istəyir, ayrı adamlar onu görməmiş sürüb əkilsin.
Cəld
maşına minirəm. Hələ də gülümsəyirəm. Hara getdiyimizi bilməsəm də, qiymət məsələsində
inadcıl olacağımı bilirəm.
"Tezbazar, ya uzundərə?” – həmişəki kimi
qaşlarımı çatıb soruşuram.
"Uzundərə
neçəyə çıxır?” – soruşur.
Dalağım
sancır ki, bu, çətin müştəri olacaq.
"Əlli
min” – deyirəm.
"Gedər”
– o, donquldanıb deyir və Ntindaya tərəf sürür.
Yaxşı
oldu, mən Naalyada qalıram, Ntindaya yaxındı, evə getmək çox da baha olmayacaq.
Maksın
qonaq evinə düşürük. Bura Ntindada qalanların mətəsidi.
Maşından
çıxırıq. O, tələsir, mən də cuppulu küçük kimi onun dalınca düşürəm.
Müştərilərin
hamısı həmişə belə eləyir, belə davranıb boynumuza minnət qoyurlar. İşin bu
yerindən zəhləm gedir!
Otağa
giririk. O, vaxt itirmədən lütlənir. Qəhvəyi yorğanlı ikiadamlıq çarpayıya
uzanır. Bu qonaq evindəki hər şey, guya yorğanla uyuşan gicgicə palıd pərdələr,
ağavuş divarlar, mebel adına bir-iki taxta-tuxta çox zövqsüzdü, elə bil
hamısını yaxınlıqdakı otuz yeddi saylı ibtidai məktəbdən datrıb gətiriblər.
Adamları çıxasaq, bu qonaq evində, dediyim kimi, hər şey düşükdü.
Müştərilər
də çeşid-çeşid: gündəlik qazanclarını yelə verib həzz almaq eşqındə olan,
motosikletləri ilə taksiçilik eləyən boda-bodaçılardan tutmuş, heç kim görməsin
deyə xəlvətcə, əyilə-əyilə gələn yekədaş..q əcnəbilərəcən.
Müştərimi
başdan-ayağa süzürəm: bədən quruluşu mənim indiyə qədərki müştərilərimin əksəriyyətininkindən
yaxşıdı. O, mənə baxıb gözləyir. İşin bu yerindən də zəhləm gedir.
İşə
başlayırıq. Soyunuram. O, "uzundərə”nın pulunu versə də, çalışıram ki,
"tezbazar” qurtarsın. Bu gün çox uzatmağa həvəsim yoxdu. Ona həzz verib elə
hala salacam ki, "uzundərə” ilə "tezbazar”ın fərqini tuta bilməsin.
Artıq
o məqama çatmışıq; işin bu yerindən o qədər də zəhləm getmir, çalışıram, həzz
alsın. Təkcə bu müştəriylə yox, müştərilərimin hamısıyla beləyəm.
Ayaqlarımızı
çarpazlaşdırıb bədənimizi dala-qabağa oynatdıca, çarpayı cırıldayır. Qonşu
otaqdan da gələn eyni cırıltını eşidirəm; iki cırıltı bir-birinə qarışıb elə
bil şərqi deyir, çarpayıların ürək döyüntüsü bir-birini vurur. Onun üzü əyilib,
sanki canı bərk ağrıyır. Bu o deməkdir ki, mən işimi yaxşı görürəm.
O,
xamdı, buna əminəm. Elə qiyməti soruşanda bunu anladım, axı heç kim qiymət danışmır;
qiyməti hamı bilir.
Qurtardı.
İşin ən zəhləm gedən yeri bax burasıdı: özünənifrət! Bu anda mən anama qarğış
eləyirəm. Uşaq olanda, anamın müştəriləri gedəndən sonra ağlamasını hüznlə dinləməyim
yadıma düşür. Xatirələr məni sel kimi yuyub aparır. Anam evə kişilər gətirirdi,
hə, bu beləydi. Həmişə düşünürdüm ki, axı onu belə bədbəxt eləyən səbəb nədi?
Axı bizə baxmaq üçün o, təkbaşına həm babat pul qazanırdı, həm də bizə yaxşı
analıq eləyirdi. İndi isə böyümüşəm və onu yaxşı başa düşürəm.
"Pulumu
ver” – deyirəm. Day gülmüsəmirəm. Məsələ pul almağa çatanda qaşqabaqlı olmaq
karıma gəlir.
"Yaman
baha qiymət oxudun ha” – mızıldanır. İndi anlayır ki, həzz bitib.
Heç
nə demirəm, dirəşməyin xeyiri olmur, eləcə ona baxıram, daha doğrusu, gözlərimi
ona zilləyirəm. O, əzik-üzük əlli min şillinqlik əskinası çıxardır. Köhnə əskinasdı,
palaz boyda. Rəngi də solğun. Pulu qapıb məmədanıma soxuram ki, birdən fikrini
dəyişər.
O,
toyuq hini boyda hamama girib yuyunur. Doğrudan da xamdı, ilk dəfədi qadın
görür. Hamama girən kimi cəld şalvar
ciblərini eşələyirəm. Siçan oynayır. Köynəyinin döş cibini yoxlayıram;
pulqabının içində bir neçə sürtülmüş onminlik var. Pulları götürüb əkilirəm.
Maksın
qonaq evi əsas yoldan aralıdı. Bunun yaxşı tərəfi də var, pis tərəfi də. Pis tərəfi
odur ki, mən boda-bodaçımı çağırmalıyam, gəlib motosikleti ilə məni evə
aparsın.
Əla!
Mən artıq evdəyəm. Evə girməzdən qabaq dardüttək qamaşımı sivirib əynimdən
çıxardıram. Qəribədi, qamaş dəbdə olmayanda qızlar nə geyirdi?
Anam
qapını açır. Gülümsəyir. Bilir ki, ona pul gətirmişəm. O, evə çoxdandı kişi gətirmir;
əlli yaşdan yuxarı qadınlara meyil salan əyyaşların bazarı kasadlaşıb.
Bəs
mən bu zibilə necə düşmüşəm? Özüm də bunu özümə izah eləyə bilmirəm. Bir neçə dəfə
görmüşəm, bəlkə səbəb budur? Ya, bəlkə hər gün anamın ənlik-kirşan yaxmasına
baxmağımdandı? Yox, güman ki, səbəb onun dediyi bu sözlərdi: "Bədəninə yaxşı
bax, bilmək olmaz, birdən bədənin sənə pul qazanmaq üçün lazım oldu”. Hə, yəqin,
elə budur.
"Bir
idarədə katibə işləyirəm, ordan maaş alıram”- anama belə deyirəm. O da özünü elə
göstərir ki, guya dediklərimə inanır. Bəlkə, doğrudan da inanır? – deyə bilmərəm.
Anam xırda əlini açıb qabağıma tutur. Əlli yaşında belə anamın canı suludu, qəşəng
bədəni var, amma çöhrəsindəki gözəllik üfürüb. Peşəsi onun iliyini də sümürüb.
Hər təbəssümünün arxasında dibsiz bir qüssə gizlənib. Ola bilsin, bu da gecə
işinin nəticəsidi. Bax elə buna görə də, mən "yetər!” deyib bu peşənin başını
buraxacam. Ciddiyəm. Tezliklə eləyəcəm. Bu yaxınlarda... Günlərin bir günü...
Anamı
salamlayıram, əlliminliyi ovcuna basıram. O, bir pula, bir də mənə baxıb gülümsəyir,
mənimlə ürəkdolusu fəxr elədiyini duyuram.
Oldu!
Mən artıq əminəm: bu işin ən zəhləmgedən yeri bax burasıdı: anamın mənə
heyranlıqla baxması.
Otağıma
gedirəm. Sabah gərgin gün olacaq; sabah universitetdə sosiologiyadan yazılı
imtahanım var.
Tərcümə: Ataqam