6 milyonu kimə verməli? - ARAŞDIRMA
TV
- 14.05.2013
- 0 Şərh
- 1580 Baxış
Bəlli olduğu kimi, serialların çəkilməsi üçün ayrılan ilk vəsait
(5 milyon manat) yalnız televiziya kanallarına verildi. Bəzi
televiziyalar serialları kino şirkətlərinə - prodakşnlara həvalə
etdilər, bəziləri isə özləri çəkdilər. Amma serial sektoru fəaliyyətə
başlayandan bu günə qədər adı eşidilməyən, işi olmayan prodakşnlar üzə
çıxmağa başladı ki, bu da beyinlərdə sual yaratdı. Bəs illərdir onlar
serial bir yana, kino sferasında niyə görünmürdülər?
Məntiqli
düşüncə isə bir fikri təlqin edirdi: film sektorunda illərdir külüng
döyən, onun ağrısını, acısını çəkən, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin
etimadını qazanmaq üçün tər tökən prodakşnlar ("Nərimanfilm”, "Buta”,
"Ritm”, "Öz”, "Dərviş”,”Cinealliance” və s.) daha da aktivləşəcək və
keyfiyyətli seriallar ortaya çıxacaq. Amma biz bu sektorda həmin
prodakşnları görmədik.
Prezidentin sərəncamı
ilə serial çəkilişinə ayrılmış 6 milyon manatlıq maliyyənin heç olmasa
bir hissəsinin bu dəfə birbaşa prodakşnlara verilməsi məsələsi
gündəmdədir. Bir müddət əvvəl Milli Televiziya və Radio Şurasının (MTRŞ)
sədri Nuşirəvan Məhərrəmli ayrılmış vəsaitin təkcə telekanallara deyil,
prodakşnlara da verilə biləcəyini açıqlayıb: "Bu mərhələdə istəyirik
ki, qarışıq bir formadan istifadə edək. Ölkədə çoxlu sayda prodakşnlar
mövcuddur. Onların hərəkətə gəlməsi də vacibdir. Dünya ölkələrində
televiziya kanalları özləri serial çəkmirlər, bunu daha çox sifariş
verirlər.
Dövlət hər il serialların çəkilişinə
dəstək göstərmək kimi bir öhdəlik götürməyib. Dünyada belə bir praktika
yoxdur. Ona görə də kino sahəsində çalışan ayrı-ayrı özəl qurumların
güclü qurumlara çevrilməsini istəyirik. Çalışacağıq ki, həmin qurumlar
serial çəkilişləri ilə əlaqədar öz işlərini ortaya qoysunlar. Bu ideyanı
bir daha müzakirə edəndən sonra qərar veriləcək”.
Bəs görəsən, serial vəsaiti hansı prodakşnlara verilməlidir? "Gündəlik Teleqraf” məsələni mütəxəssislərlə birgə araşdırdı.
"Ritm” prodakşının bədii rəhbəri, kinorejissor Elçin Musaoğlu bu
sektorda maliyyənin bütövlükdə prodakşnlara verilməsinə tərəfdardır:
"Televiziyalar dünyanın heç bir yerində serial, film istehsal eləmir.
Onlar hətta verilişləri də prodakşnlara sifariş verirlər. Televiziya öz
yaradıcı işi ilə məşğul olmalı, prodakşn şirkətləri də inkişaf
etməlidir. Əks vəziyyətdə prodakşnlar necə inkişaf edəcək, film çəkəcək?
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetini hər il bitirən çoxlu sayda
tələbələr harada yetişməlidirlər? Axı rejissorların hamısı televiziyada
işləyə bilməz. Fikrimcə, bizim prodakşnlara da özlərini doğrultmaq üçün
şərait yaradılmalıdır.
Bildiyimə görə, Türkiyədə serialın bir
seriyası 400 min manata başa gəlir. Az puldur? Xeyr, buna görə ortada
keyfiyyət də var. Bizdə isə bir seriya 8-9 min manata başa gəlir. Hansı
keyfiyyətdən danışmaq olar və kim onlara baxacaq? Başqa bir nüansa da
diqqət yetirməliyik. Hesab edirəm ki, ayrılmış maliyyənin hara və nəyə
xərcləndiyinə nəzarət olunmalıdır. Film çəkən prodakşnı kimin oğlu,
qohumu açıb - bax bunlar da nəzarətdə saxlanmalıdır.
Bu
ölkədə rejissorların sayı da, adları da məlumdur. Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin tanıdığı, bildiyi, etimad göstərdiyi prodakşnlar var. Ciddi
prodakşın keyfiyyətli iş təqdim etməkdə maraqlıdır. Çünki bilir ki,
keyfiyyətli işin ardınca digər sifarişlər də gələcək. Əks halda o
prodakşn işləyə bilməz, batar. Biz "Ritm”də illərdir sənədli,
qısametrajlı filmlərin çəkilişi üçün gənclərə şəraitlər yaradırıq. Və
çəkilən filmlər xarici festivallarda mükafatlar alır.
Seriala
həvəs göstərən gənclərimizin ideyalarını Milli Televiziya və Radio
Şurasına təqdim etmişik. Amma təəssüflə bildirirəm ki, hələ də onlardan
xəbər yoxdur. Xəbər olacaqmı, buna da şübhə ilə yanaşıram. Ona görə
soruşuram indi serial çəkən prodakşnları kim yaradıb? Güləşçi də
prodakşn açır... Gülməlidir. Dediyim odur ki, ayrılan maliyyəyə nəzarət
olmalıdır.
Əks təqdirdə ekranda 9 dəqiqə eyni
təsvir, bir məkanda iki insanın dialoqu və demək olar, eyni simalar
görürük və görəcəyik. Bu təqdimatla kim "Möhtəşəm yüz il”i qoyub, öz
seriallarımıza baxar? Bu sahədə boşluq göz önündədir və imkan var ki, öz
serial məktəbimizi yaradaq”.
"Dərviş” prodüser mərkəzinin sədri Əli İsa Cabbarov:
"Serialları ekranlaşdıran prodakşn şirkətlərinin maliyyələşməsinə qəti
tərəfdaram. Onsuz da kanallar özləri prodakşnlara sifariş verirlər.
Məsələn, "Sirr” və "Pərvanələrin rəqsi” teleserialları da prodakşn
istehsalıdır. Bu, həm maliyyə, həm də yaradıcı nöqteyi-nəzərindən daha
effektlidir. Serial çəkilişi ilə bağlı televiziyalara köçürülən maliyyə
vəsaiti itkidən başqa bir şey deyil. Mən buna da razıyam ki, kanallar
tender keçirsin”.
İctimai Televiziya və Radio Yayımları Şirkətinin "Carçıfilm” Yaradıcılıq Birliyinin direktoru Qərənfil Xəlilova: "Dövlətimizin seriallara dəstəyindən sonra "Carçıfilm” türk
kinematoqrafçıları ilə birgə "Qaranlıqlar çiçəyi”, "Döngələr”
seriallarını istehsal etdi. Dekabr ayından isə üçüncü serialın
-"Qarabağnamə”nin çəkilişlərinə başlamışıq. Bizim yalnız bir dəfə
prodakşnla iş birliyimiz olub. "Döngələr” serialının Rusiya səhnələrini
çəkərkən bir Ukrayna prodakşnı ilə əməkdaşlıq edəsi olduq. O prodakşn
saat kimi işləyirdi, çəkilişlər çox yüksək səviyyədə təşkil olunurdu,
deməli, yaxşı işləmək mümkündür. Onların səyyar qrim otağı, səyyar
enerji bloku, rejissor otağı və başqa imkanları var idi. Bunun nəyi
pisdir ki?
Azərbaycanda isə heç bir prodakşnla
iş birliyimiz olmayıb. Doğrusu, Azərbaycanda serialların çəkilişi üçün
maliyyənin prodakşnlara ayrılması ilə hansı nəticəni əldə etmiş
olacağıq, bunu demək çətindir. Kino, serial çəkmək çox ağırdır, gəlin
razılaşaq ki, televiziyanın da birbaşa funksiyası kino çəkmək deyil.
Amma prodakşn bu məsuliyyəti üzərinə götürürsə, deməli, bütün fikrini
bir işə - sifariş olunan serialın çəkilişinə yönəldəcək. Məhz buna görə
maliyyənin prodakşnlara verilməsi məqbul sayılır”.
"Pozitiv media” şirkətinin rəhbəri, "Pərvanələrin rəqsi” serialının rejissoru Rövşən İsax deyir ki, özü şirkət rəhbəri olsa da, bu serialda şirkəti təmsil
olunmur: "Mən serial çəkməyə qərar verəndə hələ maliyyə ayrılmamışdı.
Biz ssenarini yazdıq, aktyorları araşdırdıq. Görünür, serial çəkməyimlə
bağlı informasiyalar sürətlə yayılıb, ATV kanalının o vaxtkı rəhbərliyi
məni danışığa dəvət etdi. Danışdıq, ümumi parametrləri razılığa gəldik,
işə başlayacaqdıq ki, sərəncam çıxdı. Düzünü deyim, prezidentin bu
haqda sərəncam verəcəyi ağlıma gəlməzdi. Amma mən maliyyənin
prodakşnlara verilməsinin tərəfdarı deyiləm. Pərakəndə bir vəziyyət
yaranacaq. MTRŞ serial çəkilişi üçün prodakşna maliyyə ayıracaq,
prodakşn serialı çəkəcək, amma sonra televiziya onu qəbul etməyəcək.
Səbəb müxtəlif ola bilər”.
Seriallar üçün dövlət tərəfindən maliyyə ayrılmasını çox yüksək qiymətləndirən AGP (Art Global Production) şirkətinin rəhbəri Mahir İbrahimov maliyyə
məsələsində hazırda "Xəzər” Televiziyası ilə narazılıqlarının
olmadığını deyir: "Bizim prodakşnın istehsalı olan "Həyat varsa” bədii
serialı "Xəzər” Televiziyasında nümayiş olunur. Hazırda həmin televiziya
ilə çox gözəl əməkdaşlığımız var. Amma əməkdaşlığımızın ilk
dönəmlərində televiziya ilə maliyyə baxımından sıxıntımız oldu. Əsas
məsələ odur ki, insan bu işi sevib-sevmədiyini dəqiqləşdirməlidir.
Əlbəttə, seriyaları çəkərkən məkanlarla, aktyorlarla bağlı xeyli
narahatçılığımız olub. Bu cür səviyyə ilə 110 film-serial çəkmişik.
Özünə hörmət edən, kinoindustriyadan başı çıxan insan puldan da öncə
keyfiyyəti düşünür”.
Maliyyənin ilk mərhələdə
telekanallara verilməsini dəstəkləyən M.İbrahimov hesab edir ki, serialı
indi də prodakşnlar çəkir: "Məsuliyyət televiziyalarda olur, amma
prodakşnlar da televiziya ilə bilavasitə təmasda olduğu üçün işə ciddi
yanaşırlar. Prodakşn bilir ki, hər həftə televiziyaya bir seriya təhvil
verməlidir. Yəni, istədin-istəmədin televiziya ilə təmasdasan,
məlumatlısan. Bu nöqteyi-nəzərdən düşünürəm ki, ilk mərhələdə maliyyənin
telekanallara ayrılması düz addım idi. Çünki prodakşnı heç kim tanımır.
Televiziya isə prodakşının bilavasitə görən gözüdür, onu qurumlara,
insanlara tanıdır. Bu serial sayəsində AGP də tanındı, rəğbət qazandı.
Maliyyənin
prodakşnlara ayrılması da müsbət qarşılanmalıdır. Mən düşünürəm ki,
ayrılan maliyyənin həcmi ildən-ilə artırılmalıdır. Başqa yol yoxdur.
Çünki hələ bizdə serial sektorunun təməli qoyulmayıb.
Türkiyəni
misal çəkəcəm. Orda bütün serialların titrlərdən sonra ekrandakı
sponsor siyahısına baxın. O sponsorların serial üçün ayırdığı maliyyə
kifayət qədərdir. Həmin sistem isə bizdə inkişaf etməyib. Bəli,
yaradıcı baxımdan bizim çatışmayan cəhətlərimiz var: biz yaxşı çəkmirik,
sünilik var, obraz yoxdur, dublyaj, montajda axsamalar göz önündədir.
Sponsor da bunu əsas gətirərək, bizə deyir ki, 5 manat verirəm,
oturduğum stolda, içdiyin stəkanda mənim brendimi nümayiş etdirməlisən.
Əvəzində isə elə məbləğ ödəyir ki, adam onu deməyə utanır. Nəticədə çox
cılız format alınır”.
"Oscar film production” şirkətinin rəhbəri Yaşar Əhmədov: "Maliyyənin
prodakşnlara verilməsi onların fəaliyyətini genişləndirməyə xidmət
edəcək. Amma bütün hallarda yenə də televiziyaların rolu olmalıdır.
Çünki son nəticədə onun yayımlanmasına icazəni televiziya verir.
Bəzi
televiziyalar ayrılan maliyyəni çox xərcləməsinlər deyə heç bir
prodakşnla əməkdaşlıq etmədilər. Və öz daxili imkanları hesabına serial
çəkməyə səy göstərdilər. MTRŞ, müəyyən qurumlar, eləcə də,
televiziyaların özləri bunun acı nəticəsinin şahidi oldular. Amma bəzi
televiziyalar prodakşnlarla işlədilər və bunun nəticəsində reytinqdə ön
sıralarda qərarlaşdılar. Ona görə maliyyənin birbaşa prodakşnlara
ayrılması daha məqsədəuyğun hesab edilir”.
Teleqraf.com
Teleqraf.com